2014: Geen schrik(kel) jaar !!

Op 5 februari 2014

Het is ondertussen overduidelijk:  25 mei 2014 wordt een belangrijke politieke datum.   En omdat 2014 geen schrikkeljaar is, zullen we nog een dag vroeger die datum halen.

Maar we moeten hier helemaal geen schrik voor hebben – integendeel !!   Alle N-VA leden ontvingen in oktober de ontwerp-congresteksten (70 pagina’s).  Maar liefst 438 resoluties werden aan ons gepresenteerd.   Deze teksten getuigen  van moed en groot geloof in “verandering voor vooruitgang”.    Je moet het maar aandurven als partij om vrank en vrij te kiezen voor confederalisme en de bijhorende consequenties.   En dit project grootmoedig te presenteren aan de kiezers !!

Binnen ons lokaal N-VA bestuur hebben we de resoluties doorgenomen en geamendeerd   waar wij het nodig vonden.  Op 6 november zijn een aantal leden naar de toelichting gaan luisteren in ICC Gent.   Dit alles om onze ledenvergadering van 22 november (De Zwaan – Wichelen) optimaal voor te bereiden.

Want op deze ledenvergadering zijn de voorliggende amendementen besproken, aangevuld en goedgekeurd.   Pas dan zijn ze doorgestuurd naar de congrescommissie.  En we mogen er fier op zijn:

• Onze voorliggende amendementen zijn doordacht en kritisch geformuleerd
  • Er was een heel constructieve ledenvergadering (22 november).   Dank aan de aanwezigen voor hun inbreng.
  • Wij kijken uit naar publicatie de definitieve congresteksten op het 3-daags congres in Antwerpen (31 januari en 1-2 februari 2014)

Nogmaals, gans dit opzet getuigt van politieke moed.   Maar ook van realiteitszin:  zo kan het niet verder met de huidige politieke warboel !!  Het geeft ons nu reeds grote voldoening concreet mee te kunnen werken aan dit democratisch gebeuren.  Het ganse lokale N-VA bestuur en alle N-VA leden van Wichelen kijken vol verwachting uit naar – schrik niet -  25 mei 2014  en volgende !!!

Dit zijn alvast onze wensen voor het nieuwe jaar 2014:  dat het politiek vooruit zou gaan zodat jijzelf en uw dierbaren blijvend kunnen genieten van een welstellend Vlaanderen – in alle betekenissen.

Dit wensen we u van harte,  Willy Vermeulen, afdelingsvoorzitter