Minister Muyters was onze gast.

Op 20 december 2011

LEDE, 16 december 2011: Gespreksavond met Philippe Muyters

Tijdens de eerste sneeuwavond in Vlaanderen waren hier zeventig personen aanwezig.

Philippe MUYTERS geeft ons argumenten:

N-VA is niet uit de federale onderhandelingen gestapt, ze zijn er buiten gehouden.

Toen Bart De Wever vroeg aan CD&V en Open VLD om samen “neen” te zeggen tegen de nota van Di Rupo en zo een Vlaams front te vormen was hun antwoord “neen”.  Kort daarop schoven ze zachtjes aan tafel om hun verantwoordelijkheid op te nemen.De Walen wisten dat het Vlaams front gebroken was en zo konden ze hun eisen maximaliseren.Toen wisten ze bij N-VA dat CD&V en Open VLD tot een akkoord moesten komen, anders moesten ze toegeven dat N-VA gelijk heeft.

De grootste kater van de CD&V en Open VLD was één week nadat de regering gevormd was. Toen gaven de opiniepeilingen de N-VA  een sprong van 30% naar 40%.

62% van de belastingen worden door de Vlamingen betaald.  Di Rupo verhoogt de belastingen. Vlaanderen gaat nog meer betalen.  Di Rupo spaart zo de Walen.

Kartels vormen zich.  De bedoeling is sterker te staan tegen de N-VA!

Met de meest bizarre combinaties, bijvoorbeeld VLD en SPA.  Daardoor verliezen  de kartelvormers hun zuivere identiteit.  Er zijn  zeker VLD- mensen die op een andere partij gaan stemmen omdat op hun  lijst SPA-mensen staan.Het federaal klimaat is gunstig voor N-VA.  Kartelvormers gaan dat federaal effect  voor N-VA  maximaliseren .

De Vlaamse begroting is in evenwicht. Spijts het onverwachte verlies van 245miljoen € als gevolg van de DEXIA crisis.

Samen met het Duitse Beieren  hebben we de enige twee begrotingen in de Europese Unie die in evenwicht zijn .

!!! Open VLD vraagt om de overschot in de Vlaamse begroting  te gebruiken  in het federale!!!