N-VA laat treinreiziger niet in de kou staan.

Op 23 mei 2012

De N-VA Wichelen protesteerde op woensdag 23 mei tegen het feit dat de treinreizigers al sinds december 2011 door de NMBS in de kou worden gelaten aan het station van Schellebelle.

Dagelijks maken enkele honderden treinreizigers gebruik van het station van Schellebelle. De NMBS besloot om niet alleen het loket te sluiten, maar ook de wachtzaal.

Lijsttrekster Dietlinde Bombeke formuleert het als volgt:” We vinden het zeer erg dat de NMBS zijn trouwe klanten zo behandelt. Het al lang beloofde ticketautomaat is ook nog niet aanwezig. Het weer was de afgelopen maanden zeer slecht en de pendelaars hadden niet eens een deftige plaats om te schuilen of om zich even te verwarmen.

N-VA ondervoorzitter Kurt Rasschaert vult aan: “ Het meest absurde aan deze situatie is dat de wachtzaal gedurende al die maanden wel verwarmd werd. Wie kan dat nog begrijpen?”

Herman Van Renterghem legde de nadruk op het feit dat het station van Schellebelle ook een doelwit wordt van vandalisme.

N-VA voorzitter Eric Scheire besluit: “Wij willen de pendelaars een hart onder de riem steken, door hen vandaag een gebakje aan te bieden en door dit probleem ook nog eens in de media te brengen. De N-VA Wichelen zal zijn uiterste best doen om deze wantoestand blijvend op de agenda te plaatsen tot er een oplossing komt waar de treinreiziger beter van wordt.