N-VA niet in kartel

Dender

N-VA solo naar stembusgang

Wichelen

Op de recente algemene vergadering heeft N-VA Schellebelle, Serskamp en Wichelen beslist om op 14 oktober 2012 zelfstandig naar de verkiezingen te trekken en niet langer in kartel met CD&V. Voorzitter Eric Scheire motiveert de beslissing: 'Een logische stap, we maakten onze intentie om op eigen benen te staan drie jaar geleden al duidelijk aan onze kartelpartner. Vandaag staan we, mede dankzij het duwtje in de rug van N-VA-nationaal, sterk genoeg om solo naar de kiezer te trekken. We namen deze beslissing op basis van een analyse van de Wichelse politieke situatie. N-VA is ervan overtuigd dat een aantal nieuwe mensen noodzakelijk is om met een open visie lopende dossiers vooruit te helpen. De huidige beleidsploeg had een 50-puntenplan, maar realiseerde er nog geen 10 van. Ja, er is een nieuw structuurplan, maar waar blijft de sporthal, wanneer zal het nieuwe cultureel centrum er staan? Gesteld dat wij mee het beleid kunnen maken, zullen wij op diverse vlakken beweging brengen. Door opnieuw voor een kartel met CD&V te kiezen, vreesden we opnieuw in de oppositierol te belanden. En dat willen we niet meer.'

N-VA-ondervoorzitter Kurt Rasschaert en gemeenteraadslid Dietlinde Bombeke willen nog benadrukken dat het kartel niet wordt afgeblazen uit malcontentement. 'Wij zullen tot aan de verkiezingen alle kartelafspraken verder uitvoeren. Na 14 oktober 2012 zullen wij rekening houden met de mening van de kiezer om eventuele coalitiepartners te kiezen.'  (pdx)