Nieuwe kandidaten bekend.

Op 13 mei 2012

De N-VA Wichelen maakte opnieuw enkele plaatsen en namen bekend voor de verkiezingen van 14 oktober.

De top 3 (1. Dietlinde Bombeke, 2. Kurt Rasschaert, 3. Herman Van Renterghem)  was al eerder bekend en wordt verder aangevuld met op plaats 4. Sara Hiltrop, op 5. Veerle Bauters en op 6. Frederick Venneman. Lijsttrekster Dietlinde Bombeke formuleert het als volgt: “Onze top 6 bestaat daarmee uit 3 vrouwen en 3 mannen en elke deelgemeente heeft 2 kandidaten bovenaan de lijst. Het zijn stuk voor stuk ook jonge of nieuwe kandidaten die de kracht van verandering mee gestalte gaan geven.”

De lijst wordt ondersteund door de ervaring van Eddy Leunis op plaats 19 en van Guido Flobert op plaats 20. Lijstduwer is N-VA voorzitter Eric Scheire.

Nog enkele opmerkelijke nieuwkomers op de lijst zijn Luk Galle, Nancy Scherlynck, Ivan Vergult, Valerie Van Heesvelde, Jimmy Meuleman en Cynthia Haentjes.

De N-VA is momenteel ook de enquêtes aan het verwerken die werden ingevuld door de Wichelse verenigingen. Ondervoorzitter Kurt Rasschaert: “We zijn blij met de respons die we gekregen hebben van de verenigingen. Er waren veel nuttige tips en dankzij deze enquête hebben we nog een beter zicht van wat er leeft onder de bevolking en wat de noden van de verenigingen zijn. Dat de N-VA in Wichelen leeft is duidelijk. Bijna wekelijks krijgen we nog nieuwe leden bij. De kracht van verandering zal duidelijk voelbaar zijn in oktober.”