PERSBERICHT - Reactie op de verklaring burgemeester Kenneth Taylor

Op 29 november 2012

Reactie op de verklaring burgemeester Kenneth Taylor

De N-VA Schellebelle-Serskamp-Wichelen wenst al haar kiezers te bedanken voor het vertrouwen dat ze gekregen heeft op zondag 14 oktober. Door het grote succes van de burgemeester was een deelname aan een meerderheid geen optie. De partij waardeert wel het gebaar van {Samen} om het voorzitterschap van de gemeenteraad aan de N-VA te schenken.

De N-VA zal deze functie dan ook aanvaarden, omdat de N-VA denkt dat dit voor het democratisch gehalte van de gemeenteraad een meerwaarde kan zijn als niet alle mandaten in handen zijn van één partij. Zij zal op een later tijdstip de naam van de voorzitter van de gemeenteraad bekend maken.

De N-VA Schellebelle-Serskamp-Wichelen wil wel nog benadrukken dat de partij gedurende de zes komende jaren 100 % constructieve oppositie zal voeren en elk voorstel van de meerderheid zal aftoetsen op haar eigen partijprogramma en op de gevolgen voor de inwoners van onze gemeente.