De drie Wichelse stations blijven

Op 11 februari 2024, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken

Om fake news te ontkrachten, vroeg fractievoorzitter Evi Rasschaert aan Kamerlid Tomas Roggeman of er inderdaad sprake van is dat er stations in Wichelen zouden sluiten. In vergelijking met buitenlandse spoorbedrijven is de NMBS bijzonder duur. Het is dus nodig om kritische vragen te stellen bij de werking ervan. Maar het heeft geen zin om middelgrote haltes ter discussie te stellen.

“We moeten investeren waar er reizigers zijn, niet in haltes die amper gebruikt worden. Die laatste liggen vooral in Wallonië”, zegt Kamerlid Tomas Roggeman, spoorspecialist van de N-VA. Van de elf stations met minder dan dertig opstappende reizigers per dag, liggen er negen in Wallonië. De Wichelse haltes liggen rond het Vlaamse gemiddelde. Die staan helemaal niet ter discussie”, verzekert Roggeman.

“N-VA Wichelen pleit voor de opwaardering van de stationsomgevingen. Zo kunnen reizigers met een gerust gemoed de trein nemen en draagt de gemeente bij tot een duurzame mobiliteitsshift. De treinstations in onze deelgemeenten zijn dan ook een onmisbare link voor de vele schoolgaande jeugd, pendelaars en dagjestoeristen,” zegt gemeenteraadslid Evi Rasschaert.

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is