N-VA maakt namen bekend voor gemeenteraadsverkiezingen

Op 26 augustus 2024, over deze onderwerpen: N-VA Wichelen, Verkiezingen 2024

Op zondag 25 augustus stelde N-VA Wichelen haar 23 kandidaten voor de gemeenteraadsverkiezigen van 13 oktober voor.  Dit gebeurde tijdens het jaarlijks, ruim bijgewoond ledenfeest.

Huidig gemeente- en politieraadslid Evi Rasschaert wordt lijsttrekker. Evi behaalde in juni nog 6031 voorkeursstemmen bij de Vlaamse parlementsverkiezingen. Daarmee was ze voor schepen Rimbaut en de lijsttrekker voor het Vlaams Belang, Filip De Keuleneir, de populairste Wichelse politicus in eigen gemeente. Op plaats twee en drie staan gemeenteraadsleden Karel De Jaeger en Veerle Bauters. Luk Galle, die voor de N-VA in het Bijzonder Comité voor de Sociale Dienst (BCSD) zetelt, zal de lijst duwen.

14 nieuwe gezichten

Van de 23 kandidaten zijn er 14 kandidaten die voor het eerst deelnemen aan de gemeenteraadsverkiezingen. Marc Bontinck, die op plaats 21 is terug te vinden, deed ooit al eens mee op de liberale lijst. Naast Bontinck is ook Peter Tas, zoon van Charel Tas, een opmerkelijke nieuwkomer. Jelle Leunis, trainer van SK Wichelen, is tevens ook een gedreven nieuwkomer binnen de N-VA.

Absolute meerderheid breken

De N-VA-ploeg is ambitieus. Lijsttrekker Evi Rasschaert vat het als volgt samen: "Met deze gemotiveerde ploeg willen we de absolute meerderheid van SAMEN breken. Onze gemeente wordt al te lang bestuurd door één enkele partij. Uit de vele gesprekken die we al met de kiezers hebben gevoerd, bleek al vele malen de hoop op vernieuwing in het gemeentebestuur. N-VA Wichelen is bereid om haar verantwoordelijkheid op te nemen als de kiezer dit wenst. De kiezer moet goed weten dat we alleen samen SAMEN kunnen verlaan."

De volledige lijst ziet eruit als volgt:

1. Evi Rasschaert
  2. Karel De Jaeger