N-VA Wichelen geeft kansen aan jong talent

Op 16 mei 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

Op de Wichelse N-VA-lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober krijgt Evi Rasschaert (21) een opvallende tweede plaats. Deze enthousiaste jongere zal zonder enige twijfel voor vernieuwing zorgen. Ervaren politicus Eric Scheire (68) wordt lijsttrekker. Eric en Evi krijgen als sterk lijsttrekkersduo ondersteuning van Veerle Bauters (55), die de 3e plaats bekleedt, en Kurt Rasschaert (46) en Luk Galle (58), die de lijst duwen.

Samen met de andere kandidaten op de lijst zullen Eric en Evi de volgende maanden de partijslogan “een veilige thuis in een welvarend Wichelen” omzetten in concrete programmapunten, want ook een rustige gemeente als Wichelen kan de kracht van verandering gebruiken.

Eric uit de Dendermondsesteenweg in Schellebelle is gepensioneerd ICT manager. Deze duizendpoot combineert verschillende politieke mandaten op lokaal, provinciaal en nationaal niveau. Sociale thema’s liggen hem nauw aan het hart. Reden ook waarom hij zijn verkozen zitje in de Wichelse gemeenteraad opgegeven heeft om te kunnen zetelen als OCMW mandataris en in de Raad van Bestuur van het Provinciaal Zorgcentrum Lemberge. In de Provincieraad behandelt hij de bevoegdheden welzijn, recreatiedomeinen en wonen. Eric was vroeger een gepassioneerd sporter en verdiept zich nu graag in stambomen. Met Eric als lijsttrekker kiest N-VA Wichelen voor ervaring.

Evi komt uit de Heuvel in Schellebelle. Laat je niet misleiden door haar jonge leeftijd. Deze jongedame is een bezige bij met al veel ervaring in de politiek. In 2014 richtte ze samen met 3 andere jongeren een afdeling van Jong N-VA op waarvan ze nu al 2 jaar voorzitter is. Het doel van die afdeling is om jongeren dichter bij de politiek te brengen. Door een quiz te organiseren, samen iets te drinken of deel te nemen aan lokale activiteiten, weten jongeren dat ze bij Jong N-VA terecht kunnen met hun vragen. Als jonge kandidate wil ze zich volledig inzetten voor de jeugd. In haar vrije tijd gaat ze quizzen, acteert ze in tv-series en reclamespotjes of gaat ze uit met vrienden. Verder doet ze al 3 jaar vrijwilligerswerk bij het OCMW. In 2017 werd ze Miss Heen en Weer van ’t Veer en ook in jeugdhuis Antigoon kon je haar regelmatig terugvinden. Je kunt haar ook kennen van het Speelplein Kwispeltje in Serskamp waar ze 5 jaar animator was. Op het speelplein ontdekte ze haar voorliefde om met kinderen bezig te zijn. Volgend jaar studeert ze af als leerkracht Lager Onderwijs.

Veerle uit de Billegem in Serskamp bekleedt de 3e plaats op de lijst. Deze dame is bediende en gemeenteraadslid. Veerle vindt het belangrijk dat er voldoende voorzieningen zijn in onze eigen gemeente. Of het nu gaat om kinderopvang, scholen, jeugdwerking, culturele activiteiten, sportmogelijkheden, lokale economie, winkels, horeca of zieken- & ouderenopvang.

Kurt uit de Heuvel in Schellebelle steunt de lijst vanop de voorlaatste plaats. Hij is coördinator op een middelbare school. Kurt is altijd al gebeten geweest door politiek. Toen hij studeerde op de Hogeschool Gent was hij al studentenvertegenwoordiger. Hij is sinds 2005 lid van N-VA en momenteel gemeenteraadslid en politieraadslid. Om zich te ontspannen gaat hij wandelen met de hond.

Luk uit de Krabbegem in Wichelen duwt de lijst. Het Vlaamsgezinde werd hem met de paplepel ingegoten. Luk is sinds 2013 voorzitter van de gemeenteraad. Hij zet zich graag in voor het welzijn van de bevolking, voor ouderen en minder bedeelden en voor dierenwelzijn. Hij was vroeger treinbegeleider bij de NMBS en nu vult hij zijn tijd met politiek, tuinieren, reizen en toneel.