Weyts investeert € 81 385,15 in Vrije Kleuterschool Sterrenkind

Op 22 december 2019, over deze onderwerpen: Onderwijs

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert €81 385,15 in de Vrije Kleuterschool Sterrenkind in Serskamp. Het geld wordt gebruikt voor verbouwingswerken aan klaslokalen, ramen, elektriciteit, verwarming en brandveiligheid.  “Deze investering is heel welkom”, zegt Evi Rasschaert, fractievoorzitter van N-VA-Wichelen. “Vlak voor Kerst is dit heel goed nieuws voor alle leerlingen en leerkrachten van de kleuterschool”.

Wie wil investeren in onderwijskwaliteit, moet ook investeren in de kwaliteit van de gebouwen van ons onderwijs. Dat is precies wat Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) doet.

Weyts investeert via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 81 385,15 in de Vrije Kleuterschool Sterrenkind in Serskamp. Dankzij die financiële steun van de Vlaamse Overheid kan de school verbouwingswerken uitvoeren aan klaslokalen, ramen, elektriciteit, verwarming en brandveiligheid.

“Hier is echt nood aan”, zegt Veerle Bauters van N-VA-Wichelen. “De school doet fantastisch werk, maar kan deze stevige financiële impuls zeer goed gebruiken. Goed nieuws voor de hele gemeente”.

In totaal voorziet minister Weyts deze regeerperiode maar liefst een half miljard euro voor schoolgebouwen. “N-VA-Wichelen is heel blij dat de minister ook denkt aan onze kleuterschool”, besluit Paulien Van Velthoven.