N-VA Wichelen kaart onveilig dorpsplein aan: “We vrezen voor ongelukken”

Op 7 oktober 2023, over deze onderwerpen: Veiligheid

De Wichelse N-VA-afdeling klaagt de onveiligheid van het nieuwe dorpsplein in Wichelen aan.

Voorzitter en voormalig gemeenteraadslid Kurt Rasschaert waarschuwde het gemeentebestuur een tiental jaar geleden al, toen de plannen werden voorgesteld: “Wij drongen toen al aan om zeker een afsluiting te voorzien onderaan de trappen.”

In de politiek reageert men meestal na een drama, wij wensen nu al te reageren. “Het is onbegrijpelijk dat het schepencollege onze suggestie toen en nu niet heeft gevolgd. Wij kunnen enkel hopen dat er alsnog een afsluiting wordt geplaatst. Onze grote vrees is dat er vroeg of laat iemand in de Schelde zou terechtkomen”, aldus Kurt Rasschaert.

Goed voorbeeld

Onze partij vindt de werken uitgevoerd door de Vlaamse Waterweg in het kader van het Sigmaplan mooi. Al had het plein, op rekening van de gemeente, wel wat groener ingekleed mogen worden. “De gemeente maant de inwoners aan om te tegelwippen, maar legt vervolgens zelf een betonvlakte aan. Dat is niet wat wij verstaan onder het goede voorbeeld geven”, concludeert de voorzitter.