Wij wensen jeugdhuis YOKA een schitterende doorstart!

Op 6 mei 2024, over deze onderwerpen: Jeugd

Ons artikel over de schandalige toestand in de tuin van jeugdhuis Yoka was nauwelijks gepubliceerd of onze lokale beleidsvoerders schoten wakker. De verantwoordelijke schepen toonde plotseling initiatief.

De schuldigen voor de ravage werden jammer genoeg niet ter verantwoording geroepen. De belastingbetaler, u en ik dus, draaide op voor de kosten van de opruiming. Die voerde de gemeentelijke technische ploeg uit.

Het gebouw van de voormalige Onderpastorie, beschermd onder erfgoedparaplu, werd aangepakt, zoals eerder gevraagd. Het opknappen van de gevel begon bijna tegelijkertijd met de opruiming van de tuin. Dit werd uitbesteed aan een lokale ondernemer. Iets waar we tevreden mee zijn. Lokale mensen betrekken bij gemeentelijke werken is een standpunt dat wij al lang koesteren.

Nieuw bestuur

De jeugdclub kreeg ook een nieuw bestuur. We feliciteren die jonge mensen met hun bestuursverantwoordelijkheid. Veel succes met de doorstart! We zijn ervan overtuigd dat deze nieuwe ploeg beter zorg zal dragen voor het erfgoed.

Jeugdhuis Yoka is een geesteskind van wijlen N-VA-raadslid Jan Baeyens. Hij ijverde zijn hele leven voor een bruisende jeugdwerking. Hij was een pionier binnen de gemeenteraad voor de jeugdhuis en haar huisvesting. We zijn ervan overtuigd dat Jan trots zou zijn op de nieuwe bestuursploeg en haar inzet!